Oudercomité

Leeftijd:
Jong van hart.

Opdracht

We helpen de scoutsgroep bij het realiseren van haar doelstellingen door het verlenen van praktische hulp en door het geven van opbouwende suggesties.
We willen de ouders betrekken bij de groepsactiviteiten en interesse opwekken voor het scoutsgebeuren.

Werking

• Op onze maandelijkse vergadering met de groepsleiding plannen we initiatieven, evalueren we de resultaten van acties en geven we opbouwende commentaar op de werking van de groep.
  • Bij activiteiten zoals de startdag, de speculoosverkoop, de kerstdrink, hopfafa, … verlenen we hand- en spandiensten. In 2009 organiseerden we voor het eerst ons fameus One Night Family Scouts Camp. Ondertussen hebben we al editie vier achter de rug. We blijven dit verder doen want dit valt goed in de smaak.
  • Af en toe organiseren we een ouderbar en verwennen we iedereen met een hapje en een drankje.
  • Via onze vertegenwoordiger in het beheerscomité - de Raad van Bestuur van de VZW - helpen we de groep met suggesties en advies en krijgen wij inzicht in de werking van onze scoutsgroep.
  • Via onze oudercomité pagina houden we de ouders op de hoogte van onze activiteiten.
  • En om hechte banden te smeden organiseren we jaarlijks een etentje voor onszelf.

Waarvoor doen wij het?

Uit engagement, voor de leute ... en aangenaam contact met andere ouders.

Leden

• Michiel Schautteet
  • Sophie De Baere
  • Celine Ryckaert
  • Elise Ryckaert
  • Daan Roegies

Alle ouders van leden van de groep die onze missie onderschrijven en lidgeld betalen kunnen lid worden van het oudercomité (maximum 10 leden).

Contact: oudercomite@scoutseeklo.be

Jin

Doen jullie ook al af en toe eens een online aankoop? Steun onze verening door online te shoppen via Trooper, dit zonder zelf iets extra te betalen!

Het werkt zo:

Aan alle ouders

Wees welkom op de 1ste ouderbar van het nieuwe scoutsjaar.

Beste scoutsouder,

Het voetbalvirus heeft ook ONFSC 2016 besmet !