Kapoenen: zomerkamp 2015

02/07/2015 - 10:00 tot 07/07/2015 - 14:45

Beste (ouders van) kapoenen,

Binnenkort is het (weer) zover! Het zomerkamp! Voor sommigen misschien de eerste keer, maar daarop volgt snel een tweede keer. In deze brief vinden jullie meer informatie van wat zo’n zomerkamp precies inhoudt.

VERTREK
We vertrekken met z’n allen op donderdag 2 juli met bestemming Sint-Joris Weert. We spreken af om 10u aan het station van Eeklo. Zorg dat je op tijd bent! De trein wacht niet op ons.

Af te geven aan de leiding bij vertrek:

-          Paspoort/SIS kaart

-          Eventueel medicatie (met naam)

AANKOMST
Na 5 nachtjes slapen keren we terug huiswaarts. Op dinsdag 7 juli komen we rond 14u45 toe in het station van Eeklo, waar jullie je kapoentjes weer mogen ophalen.

KAMPADRES:
Brieven schrijven naar jullie kapoen is leuk! We geven wij als tip dat je deze best vroeg verstuurt (we zijn slechts 6 dagen weg!). Post die te laat toekomt, wordt meestal teruggestuurd.

Je gebruikt volgende adressering:

T.a.v. de kapoenen van Scouts & Gidsen Baden-Powell Eeklo
Naam van de kapoen
Kluis 1
3051 St.-Joris-Weert

KAMPPRIJS:
Eten:  €40  (€8/dag)
Terrein: €30
Vervoer: €10
Benzine foeriers: €5
Dergelijke (materiaal, verzekeringen,…): €10
EGW: €5

Totaal: € 100

Gelieve dit bedrag te storten vóór 28 juni 2015 op het rekeningnummer BE60 7370 0749 1170 met als vermelding ‘Naam + Voornaam + zomerkamp 2015’.

THEMA
Een dag in het dorp Eikenlo is een dag zoals een andere… Tot plots het dorp voor een geweldige beproeving komt te staan. Fata Morgana komt op bezoek in Eikelo! Iedere dag krijgt het dorp een uitdaging, die ze moet volbrengen! Benieuwd hoeveel sterren Eikenlo zal binnenhalen ...

Het zou leuk zijn als ook onze kapoenen verkleed zijn bij vertrek aan het station. Volgende opties geven we graag mee; beroepen (bijvoorbeeld brandweerman, politieagent, bloemist, bakker, kapper ...), oma of opa, toeristen, et cetera. De kapoenen zijn dus redelijk 'vrij' in het verkleedthema. Iedereen is dorpsgenoot!

MEENEEMLIJST
Welke rugzak neem je best mee? Wij, de leiding, helpen vaak bij het dragen van de bagage. Mogen we toch vragen om liefst alles in 1rugzak te steken. Ideaal is een draagbare, niet al te grote rugzak, waar niets aan vasthangt. Je moet zeker niets nieuws aanschaffen!
Gelieve ook zo goed als alles van naam te voorzien (of initialen).

-    !!! Lunchpakket voor de eerste middag
-    Slaapzak
-    Bedovertrek
-    Kussensloop
-    Pyjama
-    Knuffel (eventueel)
-    Uniform of gele T-shirt (indien je dit hebt)
-     Lange broek
-     Dikke pull
-     Korte broeken/shortjes
-     T-shirts
-     Kousen
-     Ondergoed
-     Zwembroek/bikini op badpak + badhanddoek
-     Regenjas
-     Pet of hoedje (tegen de zon)
-     Schoeisel
_     Pantoffels voor binnen
-     T-shirt, broek, ev. schoenen die vuil mogen worden (voor vuile vergadering).
-     Een witte T-shirt. Dit kan ook een oude witte T-shirt van de papa zijn of een zeer goedkope uit de Wibra.
-     Washandjes
-     Handdoek
-     Tandenborstel, tandpasta, beker
-     Kam/borstel
-      Zeep en shampoo
-      Zonnecrème + (eventueel) after-sun
-      Anti-muggenmelk
-      Zakdoeken
-      SIS +kaart (of gele klevertjes), paspoort + medicatie (met naam) (afgeven aan leiding bij vertrek)
-      Keukenhanddoeken (2)
-      Zaklamp
-      Briefpapier en envelop (met adres klaar geschreven!) of kaartje, schrijfgerei (eventueel)
-      Linnenzak
-      Enkele plasticzakken (eventueel)
-      Kleine kampspelletjes (eventueel)
-      Verkleedkleren: beroep naar keuze (brandweerman, bloemist, bakker,  slager,… zoals je kapoen het liefst wil), oma of opa, toerist! Kortom: EEN DORPSGENOOT VAN EIKENLO.

Oeps je rugzak weegt al zo zwaar, dit laat je thuis:

-          Snoep, koeken, drank, elektronica.

FOTO'S?
Foto’s zullen na het kamp te zien zijn op onze scoutswebsite en facebookpagina.

VRAGEN?
Als er nog vragen, mag je altijd een mailtje sturen naar kapoenen@scoutseeklo.be of iemand van ons bellen mag gerust ook altijd.

Ook tijdens het kamp kan je ons bellen op onze gsmnummers. Wel is het zo dat de verbinding op ons kampterrein niet ideaal is.
Mocht het niet mogelijk zijn ons te bereiken, kan je bellen naar het volgende nummer: 016 47 71 72.

• Amber De Clerck (takverantwoordelijke): ​0477 91 30 87
  • Nigel Berth: 0471 06 66 37
  • Iris Willems: 0498 59 75 87
  • Robin Demedts: ​0483 02 54 78
  • Eleonore Théry: 0471 49 04 69
  • Maud Van den Driessche: 0471 42 49 93

Wij kijken alvast uit naar 2 juli! Hopelijk jullie kapoen ook!

Zomerse groetjes,
De kapoenenleiding!